Saturday, July 16, 2016

KopiPress - syarikat penerbitan buku indie yang hot!!!

Bagi anda yang gemar membaca buku-buku ringkas, padat dan penuh ilmiah tetapi dihidangkan dalam bentuk indie. Barangkali anda kena tahu pasal KOPIRESS, sebuah syarikat penerbitan yang diterajui oleh 3 anak muda yang berjiwa besar walaupun badan mereka kecik kecik sahaja. 

Apa yang best tentang buku-buku mereka ialah mesej yang disampaikan bukan mesej bodoh, kosong mahupun membuatkan anda semakin tidak berilmu dan gila, sebaliknya buku-buku terbitan mereka ini nampaknya akan menjadikan anda "semakin berotak sebelum memberontak"
Kalau anda pergi ke kedai buku Popular atau MPH pasti anda pernah ternampak buku-buku pelik seperti dibawah ini;
1. Opah -gangnam style
2.Ekstremis dua kutub
3. Kakistokrasi
4. Bebas jangan sampai terbabas.
5. Mak kau hijau.
6. Melayu ke Bulan
7. cerita budak design dan banyak lagi buku menarik.




Sila menonton video dibawah sebuah dokumentari berkenaan mereka oleh sebuah portal melayu popular.


Founder of Kopi Press ada 3 orang. Asyraf Farique, Luqman Abd Hamid dan seorang lagi kami sedang mencari-cari namanya (maaf yea). Mereka ni bukan calang-calang dan masih bujang (hot!!). Baru setahun jagung menapak sudah berjaya menulis dan menerbitkan buku yang popular dan telah diterima masuk di kedai-kedai buku yang hebat. 
Berdiri sebelah kanan Asyraf dan Luqman sebelah kiri. Ditengah 'kawan mereka'.

Asyraf antara penggerak kopipress ni semasa zaman belajar lagi dia dah mula menulis blog. https://akubukansuparmen.wordpress.com. Dia juga memang ada bakat penulisan dan sendiri telah menulis beberapa buah buku seperti 'Usrah Ini Semua Poyo, Semalam Ada Pelangi dan melayu ke Bulan'. Kalau Nak tahu lebih lanjut dan nak beli buku-buku mereka yang pasti tidak akan rugi jika anda membelinya. Boleh la membeli secara online daripada website mereka atau pergilah ke kedai buku Popular atau MPH.

Nasihat kami kepada Mahasiswa:

Gunalah duit voucher buku untuk membeli buku-buku KopiPress, memang berbaloi dan best daripada anda membeli buku-buku hiburan atau menukar kepada wang tunai (haram der).

Klik link dibawah untuk layari website mereka..



kami doakan agar mereka terus sukses dalam dunia penulisan dan penerbitan.

Sumber: KopiPress, portal melayu.


No comments:

Post a Comment